Lilaaa22
Posty: 1
Rejestracja: ndz 01 sty, 2012

ndz 01 sty, 2012

Witajcie. Gram na skrzypcach od 3 miesięcy, ale nie mogę znaleźć nauczyciela. Więc nie wiem, czy dobrze się rozwijam muzycznie. Co powinnam już umieć? I co powinnam opanować w pierwszej kolejności?
Potrafię już prowadzić prosto smyczek, gram przeważnie wolne utwory typu sad violin (patrz youtube). Dość czysto.

adamar
Posty: 94
Rejestracja: czw 29 wrz, 2011

wt 03 sty, 2012

Witam!
Niestety odpowiedź nie jest łatwa... Trudno jest ocenić Twoją grę tak trochę na odległość i na dodatek tylko z opisu... Prowadzenie prosto smyczka nie oznacza dobrego ustawienia aparatu gry... Doradzam jednak jak najszybsze znalezienie nauczyciela, który na początek poustawia Twoją prawą i lewą rękę. To bardzo istotne dla dalszej gry. Nie szukaj amatorów. Kolega czy koleżanka po szkole I st. nie bardzo pomoże. Pierwsze kroki są najważniejsze. Błędy utrwalone przy początkach gry są bardzo trudne do naprawienia. Uczysz się wtedy jakby dwa razy.
Pozdrawiam!
Adam

Amanarel
Posty: 24
Rejestracja: czw 07 cze, 2012

czw 07 cze, 2012

Witaj
Adamar ma rację. Ale skoro już pytasz, to podzielę się tym, co sam wiem, o czym zostało jedynie wspominane. Bardzo ważny jest sam sposób trzymania smyczka. Trochę podobny do trzymania piłeczki. Nie umiem teraz tego ładnie, obrazowo wyjaśnić. Jednak wskazówką mogą być dla Ciebie zdjęcia umieszeczone w Skrzypcowym ABC autorstwa Cofalika. Ogólnie, bardzo ogólnie, Twoje palce prawej ręki nie mogą być sztywne podczas gry, tylko ugięte. I pracować jak resory. To bardzo laickie wyjaśnienie, ale może trafi. Odnośnie tego, co powinnaś opanować polecam Ci tą samą książkę i "Ładnie gram na skrzypcach", z takim słodkim kotkiem na okładce. Nie chcę tu robić specjalnie reklamy, po prostu sam gram dopiero półtora roku, a książka pana Cofalika okazala się bardzo przydatna w początkowym etapie gry. I nadal do niej sięgam w przypadku niektorych zagadnień. :)