Awatar użytkownika
miy
Posty: 119
Rejestracja: ndz 11 lip, 2010

czw 30 gru, 2010

Nie potrafisz połączyć nut z "miejscem" tej nuty na instrumencie tak?
Ten obrazek pokazuje mniej więcej gdzie jest dany dźwięk na gryfie. ( leci w półtonach)
Że pierwszy palec postawiony na G strunie w pół pozycji da gis bądź as, następny postawiony (oczywiście tuż obok) da A itd.
A jak stawiać w "trochę" większych odległościach (czyt. w całch tonach np.c-d) to pokolei jest G,A,H itd
Nie wiem czy zrozumiale tłumacze...

Drobna tylko uwaga. Nie wiem czemu ale H jest oznaczone też normalnie (bez bemola) jako B ;)
" (...) Prędkość wibracji jest sprawą osobistą i bardzo intymną "
-doc.R.Grainer

Bądźmy wyrozumiali !:x


http://www.youtube.com/watch?v=KL6qKA0pyLU&feature=related

Nodame Cantabile
Megumi-chan - Schubert, Sonata a-moll *.*

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

czw 30 gru, 2010

B jest międzynarodowym H, jak chcą nasze B to dają bemol obok B i tyle ;)
Licence to Interpret
Starring: The Viola Player - agent 000, or even less...
"My name is Player, Viola Player"

Awatar użytkownika
izahe
Moderator
Posty: 472
Rejestracja: sob 10 kwie, 2010

pn 03 sty, 2011

B plus bemol?= Heses
E + b = Es
D +b = Des
G +b = Ges
weź moje skrzypce i zagraj tak jak ja...

Awatar użytkownika
Derry
Posty: 387
Rejestracja: ndz 11 kwie, 2010

pn 03 sty, 2011

W tym wypadku zastosowałaś międzynarodową notację, więc B b to nasze b, a B to nasze h... Iza, nie chodziło tu o heses :)

Awatar użytkownika
izahe
Moderator
Posty: 472
Rejestracja: sob 10 kwie, 2010

pn 03 sty, 2011

No właśnie się dziwiłam.. :P
Pozdr;)
weź moje skrzypce i zagraj tak jak ja...

byVivienne
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 lut, 2011

pn 21 mar, 2011

Hej..
Uczy mnie nauczyciel , który nigdy nie chodził do szkoły muzycznej i w związku z tym nie jestem pewna czy dobrze zabiera się za uczenie.
Ma może ktoś z Was jakieś notatki z 1 klasy szkoły muz. 1 stopnia? Bardzo by mi się przydały :)

Awatar użytkownika
Derry
Posty: 387
Rejestracja: ndz 11 kwie, 2010

pn 21 mar, 2011

Nie słyszałem o dzieciakach z pierwszego stopnia, co by notatki robiły. Powiedziałbym, żebyś raczej zadawała pytania, jeśli masz wątpliwości (jest u nas sporo osób, które jeszcze pamiętają początki - ja, Namizawa i kilka innych osób). Rzeczywiście, masz prawo się niepokoić, ale mam jedno pytanie... Uczył się sam całkowicie? Jak ukończył wyższą uczelnię artystyczną na skrzypcach, a nie chodził do szkoły I stopnia, to winien wiedzieć, co robi. Jak nie, to szczerze mówiąc, też miałbym wątpliwości, szczególnie na początku. Przedstaw sprawę jaśniej. Chyba, że któreś z was serio robiło notatki, ale ja nie potrafię sobie tego wyobrazić :-P

byVivienne
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 lut, 2011

pn 21 mar, 2011

Jego uczył dziadek.. Nie wiem jednak skąd dziadek potrafił grać .
Jeżeli pamiętacie Wasze początki to proszę, powiedzcie od czego zaczynaliście i np. co graliście.

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

pn 21 mar, 2011

Ale notatki ze skrzypiec? Ooo, to na pewno nie, to zajęcia praktyczne, nauczycielka mi tylko wpisywała w zeszyt co mam grać w domu, jak grać (typu, pilnuj lewej ręki etc.) a na następnej lekcji wpisywała oceny za utwory, które miałam się nauczyć.
Ale mam notatki z audycji muzycznych ^^ i trochę z kształcenia, tylko tego jest sporo, więc z racji ilości nie będę ich udostępniać.
No, ale jak coś to pytaj, ktoś pewnie będzie w stanie odpowiedzieć na Twoje pytania :)
Licence to Interpret
Starring: The Viola Player - agent 000, or even less...
"My name is Player, Viola Player"

Awatar użytkownika
Derry
Posty: 387
Rejestracja: ndz 11 kwie, 2010

pn 21 mar, 2011

Zaczyna się od ustawienia aparatu gry... Jak trzymamy skrzypce, smyczek... Różne pajączki, huśtawki i inne zabawy ze smyczkiem. Potem gra na samych pustych strunach, tak by ręka wiedziała, jak na każdej strunie się oprzeć. Następnie dalej na pustych pierwsza artykulacja - detache. Potem wprowadzaliśmy na każdej ze strun 3 dźwięki... Podział smyczka - gra górną, dolną połową, całym, przy szpicu i przy żabce, w środku ciężkości smyczka, gamy jednooktawowe, przenoszenie smyczka w powietrzu, gra czwartym palcem, legato, więcej dźwięków w I pozycji, tj. poznanie jej całej, oprócz rozszerzenia układu ręki, martele, portato, dwie gamy dwuoktawowe (A-dur i G-dur), zmiany strun w legato i detache, dynamika w granicach piano-forte, stawianie palca na dwóch strunach, proste dwudźwięki z pustymi strunami, flażolety, jako przygotowanie do wchodzenia w pozycje. Hmm... Korzystałem przy wypisywaniu ze Skrzypcowego ABC. Mniej więcej w takiej chronologii to przerabialiśmy. To był prawie cały rok nauki, nie licząc dodatkowych utworów.

byVivienne
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 lut, 2011

wt 22 mar, 2011

Mój nauczyciel po prostu pokazał nam jak grać na pustych i z "chwytami" potem dał jakieś utwory, tyle tylko,że nie w zapisie nutowym lecz w postaci chwytów. Do tej pory gramy ?coś? z chwytów jedynie.

Derry - jak się zabrać do tego wszystkiego co napisałeś ?

Awatar użytkownika
rzepola
Moderator
Posty: 698
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

wt 22 mar, 2011

Poszukaj tego na tej stronie: http://www.youtube.com/professorV
I lepiej jeśli będziesz się do czegoś zabierał, to porównuj to, jak to robisz, z tym, jak to robią wirtuozi. Wtedy na pewno będzie dobrze.
Ćwiczu, ćwiczu.
Chodź, zarzępolę Ci na szczypcach duszy mojej!

byVivienne
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 lut, 2011

wt 22 mar, 2011

Dziękuję za ten link - na pewno się przyda..
Jeszcze mam takie jedno pytanko..
Na zdjęciu jest wszystko opisane.
http://img27.imageshack.us/i/rrrrrs.jpg/

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

wt 22 mar, 2011

Odnośnie zdjęcia, to tu potrzebne jest pewne pojecie o muzyce, nie ucz sie tego na pamięć, bo coś źle wklepiesz i będzie bieda.
Tak, F gra się przy prożku, ale taka inna sprawa, że jak trzyma sie instrument, gra się coś to te odległosci wydają się trochę inne niż własnie z takiej perspektywy jak na zdjęciu, przynajmniej ja tak mam.
Generalnie jest tak, ze grając półtony palce blisko siebie na gryfie, całe tony, odległość mniej wiecej taka, żeby między tymi 2 palcami zmieścił się jeszcze 1. Między 'e' i 'f' jest półton więc palcec przy progu, potem między 'f' i 'g jest cały więc palce dalej i tak 'rozpisując' zwykłe C dur bez krzyżyków i bemoli na strunie e masz:
blisko progu, potem palce daleko od siebie, odległosci całych tonów. Tylko tak na sucho źle się tłumaczy, bo nie wiem do czego dążysz dokładnie. No i na każdej strunie układ palców jest trochę inny, wiec tym bardziej nie ma się co uczyć na pamięć, ze pierwszy palec zawsze tu, a drugi tu etc. ;)
Swoją drogą jak tak sobie patrzę dalej na to zdjecie, to te tasiemki dobrze pokazują, a te kropki zaniżają dźwięki, ale to wydaje mi sie kwestia tego, że widzisz to z innej perspektywy niż grając na skrzypcach i takie jest dziwne wrażenie, że te tasiemki pokazują za duze odległosci.
Licence to Interpret
Starring: The Viola Player - agent 000, or even less...
"My name is Player, Viola Player"

byVivienne
Posty: 14
Rejestracja: czw 24 lut, 2011

wt 22 mar, 2011

Na każdej strunie trochę inny układ palców - tzn. ?
Jakie są różnice?

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

wt 22 mar, 2011

No wszystko zależy jaki grasz dźwięk, w jakiej tonacji grasz melodię etc.
Licence to Interpret
Starring: The Viola Player - agent 000, or even less...
"My name is Player, Viola Player"

Wróć do „Edukacja”