Awatar użytkownika
mich12
Posty: 65
Rejestracja: czw 14 lip, 2011

sob 15 gru, 2012

Dzięki :) Na skrzypcach gram prawie 2 lata (minie w lutym), tylko że jestem samoukiem i nauczyciel raczej mi nie doradzi :lol: Myślę, że jednak założę te Prazision i zobaczymy jak się będą prezentowały :) A i mam pytanie, czy kolejność wymienianych strun ma znaczenie ? Jak Ty zawsze wymieniasz ? :-)

Ta informacja pojawiała się już na forum. rzępoła
"Aby być dobrym opowiadaczem, trzeba być najpierw dobrym słuchaczem"

adamar
Posty: 94
Rejestracja: czw 29 wrz, 2011

ndz 16 gru, 2012

Na stronie post259677.html#p259677 w poście z 13 maja 2012 dokładnie opisałem proces wymiany struny. Tu jednak tylko dodam, by w żadnym wypadku nie należy zdejmować wszystkich strun naraz. Grozi to przewróceniem duszy!!! Ja zwykle wymieniam najpierw skrajne (G i E) potem środkowe.
Na jakiejś stronie z poradami znalazłem taki tekst:
"Nie zalecamy osobom niedoświadczonym w tego typu operacjach wymiany jednocześnie wszystkich strun tego samego dnia. Istnieje bowiem ryzyko przewrócenia, czy przesunięcia podstawka (mostku) i dźwięk instrumentu będzie inny, często gorszy. Dużo bezpieczniej jest wymieniać codziennie 1 strunę przez 4 dni z rzędu."
To wcale nie jest takie głupie na jakie wygląda. Rzeczywiście przy braku doświadczenia w takich pracach, to jest naprawdę niezły sposób.
Pozdrawiam!
Adam

Awatar użytkownika
mich12
Posty: 65
Rejestracja: czw 14 lip, 2011

ndz 16 gru, 2012

Dzięki wielkie Adamar ! :lol:
Na prawdę bardzo, bardzo, bardzo mi pomogłeś :mrgreen:
"Aby być dobrym opowiadaczem, trzeba być najpierw dobrym słuchaczem"

MrNobody
Posty: 15
Rejestracja: wt 24 kwie, 2012

ndz 06 sty, 2013

Odświeżę temat.
Po lekturze tego tematu postanowiłem kupić sobie nową strunę E Evah Pirazzi. Wszedłem na stronę Henglewskich i były tam też Evah Pirazzi GOLD. Czym różnią się obie struny, miał ktoś może "w ręku" oba zestawy i jest w stanie wskazać różnicę?

empty_96
Posty: 3
Rejestracja: ndz 06 sty, 2013