1. Impregnacja wnętrza instrumentu olejem lub woskiem.
Kamiński i Świrek w swoim Lutnictwie piszą, że impregnacja wnętrza nie tylko nie pogarsza brzmienia, ale "w znacznym stopniu stabilizuje drewno".
Co więcej piszą oni, że "nawet całkowite przesycenie drewna olejem" nie odbija się negatywnie na dźwięku. Prawda-li to?
Rozumiem, że chodzi o to, aby drewno przy zmianie wilgotności i temperatury otoczenia nie brało gwałtownego haustu powietrza ale aby był to spokojny oddech - Hm?
2. Klej kazeinowy.
http://almanach.ordugh.org/wiki/O_Sztuk ... %85g_Troje
Księga I -> pkt. XVII
http://www.make-stuff.com/formulas/glue.html
Waterproof Glass Glue
- czy te kleje są sobie tożsame? (bardziej z uwagi na działanie, nie metodę otrzymywania)
- czy taki klej klei się do siebie?
- czy użycie takiego kleju ma uzasadnienie przy intarsji lub robieniu kanapki z fornirów, gdzie te elementy nie będą rozklejane na 100%?
- czy ktoś bawił się w coś takiego lub kojarzy jak może to działać w praktyce?
Pytam bo załóżmy, że chcę grać na skrzypcach pod wodą i czy taki wodoodporny naturalny klej miałby taką samą zaletę jak kostny/skórny, że w przypadku konieczności korekcji wnętrza tudzież płyty można ją zdemontować a następnie przykleić?
3. Czy lakiery olejne można przygotowywać na zimno?
4. Jak nakładać lakier spirytusowy nie niszcząc przy okazji wszystkich poprzednich warstw?
Jak wytrzymały jest taki lakier na czynniki atmosferyczne? I jak wypada pod tym względem z olejnym?
Pozdro i sorry za dziwne pytania.