SkrzypekP pisze:Otrzymałem sygnał, że istnieje potrzeba założenia takiego tematu. Miejmy nadzieję, że koledzy lutnicy będą tu zaglądać. W temacie tym powinny pojawiać się pytania, problemy, wątpliwości kierowane do naszych fachowców.
Tokyonobiora pisze:Ja mam pytanie również dotyczące podstawka. W mojej altówce jest założony odwrotnie. I z czystej ciekawości pytam czy ma to jakieś znaczenie?
chodzi o odpowiednią stronę nalożenia, wiadomo że podstawek będzie stal na nóżkach,
izahe pisze:No i o to mi chodzilo
więc kolejne pytanie!
instrument barokowy ( a konkretniej skrzypce) czym się jeszcze różni w budowie pomijając że ma krótszą szyjke i nie pod kątem (chyba?) krótszą o ile? I jakaś jeszcze różnica jest?
Bo jakby teraz lutnik chcial zrobić wymiary skrzypiec typowo barokowych to tylko bralby pod uwagę szyjkę?:P
rimedio pisze:Czy można samemu zmienić włosie w smyczku (nie koniecznie na czarne)?
rimedio pisze:2. "Przysposobienie" strun od gitary basowej do wiolonczeli - czy jest możliwe?
izahe pisze: (...)
nie wielu lutników umie DOBRZE nabijać wlosie, to nie jest takie proste! Więc raczej nie ma co ryzykować.
Jeśli chodzi o kolor wlosia to napewno nie chodzi tu o jakąś ELITĘ:P tylko o jakoś brzmienia i pewnie o cenę wlosia.
(...)
przecież struny mają odpowiednią dlugość... poza tym pudlo rezonansowe jest odpowiednio "nastrojone" więc jak można w ogóle zakladać struny GITAROWE na WIOLONCZELE?
Ja sobie jakoś tego nie wyobrażam.... ale mogę się mylić.
Ewka0301 pisze:mam w domu dodatkowe skrzypce które mają ponoć bardzo ładna barwę dźwięku. Niestety mają jeden feler. Poprzedni właściciel pomalował je bordowo - brązową (?) farbą do podłogi!!! Ile może kosztować zdjęcie z nich farby i ponowne pomalowanie ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
rimedio pisze:To znowu ja, po niekrótkiej przerwie. Studnia, ach te studnia....
Tym razem jestem ciekaw czy jest sposób na skonstruowanie/stworzenie tłumika własnej roboty dla wiolonczeli?
Zastanawiam się nad tłumikiem dość poważnie, bo czasami bywam chyba....za głośny(?). Zauważyłem, że są tłumiki pojedyncze na każdą(lub: nie-każdą) ze strun oraz taki duży drewniany(?) na pomiędzy struny G i D. Jaka jest efektywność %-owa takiegoż tłumika/tłumików? Chyba za mało o nich wiem (:
rimedio pisze:"Stłumiacze wilków"..hehe dobre :)
'Dori pisze:Jak dobrze ustawi, to nie powinna. A tak właściwie to i tak nie masz wyboru i musisz do niego pójść. Niech ustawi, a potem wypróbuj. Jak jest źle, to poproś o zmianę.
Kafar pisze:Nie jestem lutnikiem, ale od razu powiem, że za taka cenę to zwykła fabryka. Producent Universe of Music też nie jest znajdowany na google, chyba, że chodzi o część uniwersytetu Boston Massachusetts.
Ja mam pytanie, bo już drugi raz spotykam sie z określeniem "ważny słój" w odniesieniu do wycięcia z korpusu gitary elektrycznej kawałka drewna własnie z tym ważnym słojem i przez to pogorszenia brzmienia.
Dla mnie na brzmienie wpływa korpus, jako całość, nie pojedyncze słoje. Są oczywiście miejsca, gdzie kumulują się i wzmacniają drgania, ale to obszary, a nie pojedyncze słoje. Czy to jakiś skrót myślowy, czy jak?