Konik
Posty: 1
Rejestracja: ndz 09 maja, 2010

ndz 09 maja, 2010

Od niedawna jestem posiadaczką skrzypiec. :-D Cóż... jako, że jestem początkująca i mam nie za duże pojęcie o grze, mój instrument też nie jest profesjonalny. Był kupiony naprawdę tanio(nie mogę sobie pozwolić na zakup dobrych, czyli drogich skrzypiec) i już za to pokutuję. :-| Na początku się rozkleiły, ale pomógł mi znajomy stolarz(mieszkam na wsi i nie mam w pobliżu żadnego dużego miasta, czyli żadnego lutnika, a do tego profesjonalna naprawa byłaby droższa od wartości instrumentu), lecz niestety wypadła mi dusza. Teraz gram na słabo naciągniętych strunach, bo boję się, że jeszcze pękną;/ Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy szłoby jakoś duszę wstawić bez rozklejania skrzypiec? i ile wyniósłby taki zabieg? Będę bardzo wdzięczna za wszelaką pomoc. ;-)

Awatar użytkownika
Lan Hikari
Moderator
Posty: 61
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010

ndz 09 maja, 2010

Tanie skrzypce są prawie zawsze ze sklejki, więc szanse mniejsze na to, że pękną. Słabo naciągnięte struny są jednocześnie nastrojone niżej. Granie na takich jest troche bez sensu ;-) Dusza przenosi drgania, bez niej też można grać na normalnie naciągniętych, choć w przypadku Twojego "instrumentu" nie można być niczego pewny. Duszę wstawia się bez rozklejania... Sądzę, że wstawienie duszy to nie duże pieniądze, ale tutaj powinni się wypowiedzieć lutnicy ;-)

Awatar użytkownika
Ovation
Lutnik
Posty: 141
Rejestracja: śr 14 kwie, 2010

ndz 09 maja, 2010

Bardzo nieduże jeśli stara dusza się nadaje to myślę ze za darmo Ci ja wstawią :) jeśli trzeba zrobić nową to za paręnaście zł. Myślę ze u innych lutników jest tak samo :) wstawienie duszy 1 min zrobienie nowej i wstawienie to 20 min wiec dużo pracy lutnik nie wkłada:)

Awatar użytkownika
violinerpl
Lutnik
Posty: 132
Rejestracja: ndz 11 kwie, 2010

śr 12 maja, 2010

Lan Hikari pisze:Tanie skrzypce są prawie zawsze ze sklejki,