Dullboy91
Posty: 2
Rejestracja: śr 02 sty, 2013

śr 02 sty, 2013

Witam. Od jakiegoś czasu myślę nad zakupem skrzypiec. W temacie instrumentów smyczkowych jestem całkiem zielony, ale bardzo chciałbym spróbować czegoś nowego, ponieważ od 4 lat gram na gitarze elektrycznej. Prosił bym o porady odnośnie wyboru instrumentu (budżet mały- maksymalnie 400zł), rodzaju (4/4 ?(cokolwiek to znaczy)), oraz wskazanie jakichś porządnych internetowych kursów gry. Coś o mnie: słaby słuch, podstawowo-średnia znajomość teorii muzycznej, a przynajmniej tak mi się wydaję :), całkowity samouk na pewno bez talentu, ale i tak będę grał :). Jeśli wzrost jest ważny to 175cm. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

adamar
Posty: 94
Rejestracja: czw 29 wrz, 2011

czw 03 sty, 2013

Nie obraź się, ale taki budżet pozwala na kupno skrzypiec na zasadzie Lotto. Trafisz to Twój sukces. Nie trafisz to porażka. Na dodatek lutnik, by je usprawnić skasuje kolejne 200 zł. Mówię to na przykładzie uczennicy, która zakupiła skrzypce na allegro firmy oczywiście no name i wyglądały tak, jakby Chińczyk obrabiał je siekierą, a potem grubo pomalował lakierem bezbarwnym. Koszmar. Skrzypce jako tako nadające się do gry to Strunal, za ok 800-900 zł. Jeśli tak jak piszesz Twój słuch jest słaby, na skrzypcach będziesz miał duże trudności z grą. By grać czysto na instrumencie gdzie nie ma "gotowego" dźwięku, trzeba umieć wyobrazić sobie wysokość dźwięku, by go potem poprawnie odtworzyć na instrumencie. Przy słabym słuchu jest to bardziej niż trudne...
Pozdrawiam!
Adam

kasiak
Posty: 36
Rejestracja: pn 03 maja, 2010

czw 03 sty, 2013