Wege
Posty: 4
Rejestracja: śr 18 maja, 2011

pn 29 sie, 2011

Witam. Nie wiedziałam gdzie powinnam zadać to pytanie, więc założyłam osobny temat, jeśli przegapiłam miejsce, w którym powinnam to zrobić a tego nie uczyniłam, proszę o usunięcie tematu.

Jestem świeżo początkująca, jeśli chodzi o skrzypce. Nabyłam fabryczne za 490 zł. Gram już drugi miesiąc i niedawno zablokowała mi się śruba od struny D. Teraz stroić mogę jedynie kluczem (kołkiem). Jest to dla mnie wysoce niewygodne xD Chciałam zapytać o radę, co w tej sytuacji zrobić?
a) Udać się do sklepu muzycznego, w którym nabyłam instrument (jest nadal na gwarancji)
b) odwiedzić lutnika
c) olać O.o'
Śrubą bardzo ciężko się kręci, jakby była czymś zablokowana, jednak sama nie będę przy niej kombinować.
Przepraszam za ewentualne (bankowe) pokiełbaszone nazewnictwo oraz trywialność mojego pytania ^^"
Pozdr :D

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

pn 29 sie, 2011

Ta śruba to mikrostroik ;) pewnie jest za mocno wkręcony, spróbuj go rozkręcić maksymalnie, ale tak, żeby nie wypadł, zeby dalej się trzymał swojego miejsca i dostrój strunę kołkiem, potem mikrostoik powinien działać, ja tak często miałam, że musiałam rozkręcać, bo był za mocno wkręcony i nie dało się go prawie ruszyć ;)
Licence to Interpret
Starring: The Viola Player - agent 000, or even less...
"My name is Player, Viola Player"

Awatar użytkownika
rzepola
Moderator
Posty: 698
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

pn 29 sie, 2011

Nic nie rób sam. Zanieś instrument do sklepu i niech oni się męczą. A nuż rzeczywiście to jakiś błąd fabryczny? Najprawdopodobniej niedopasowana śrubka do gwintu i trzeba trochę oleju czy smaru, ale ponownie - to ich zadanie.
Ćwiczu, ćwiczu.
Chodź, zarzępolę Ci na szczypcach duszy mojej!

Awatar użytkownika
Derry
Posty: 387
Rejestracja: ndz 11 kwie, 2010

pn 29 sie, 2011