balrog
Posty: 2
Rejestracja: czw 14 gru, 2017

czw 14 gru, 2017

Dzień dobry, piszę ten post jako amator gry na skrzypcach, tzn , uczyłem się gry przez wiele lat ale później niestety na wiele lat naukę przerwałem, a skrzypiec nie posiadałem, gdyż te na których grałem były wypożyczone. Po latach kupiłem sobie skrzypce 4/4 żeby choć trochę poprzypominać sobie grę. Zupełnie nie znam się na instrumentach, skrzypce kupiłem z tego co pamiętam za jakieś 1400 zł (po przecenie) a będący ze mną w sklepie nauczyciel gry na tym instrumencie określił je jako "półlutnicze" cokolwiek to znaczy. W pudle jest naklejka "pracownia lutnicza Józef Pach Nowy Sącz 2013". Podczas strojenia urwała mi się struna E i chciałbym kupić nową. Z dwojga złego cieszę się, że to właśnie ta struna mi się urwała, bo o ile pozostałe struny brzmiały dobrze, to gra na strunie E czasami przypominała piszczenie, im wyżej tym bardziej. Nie wiem czy kupno tylko nowej struny jest w stanie jakoś znacząco wpłynąć na jakość dźwięku, ale proszę o polecenie co mógłbym kupić i żeby struna ta się uzupełniała ze strunami dotychczasowymi. Cena? Rozsądna, biorąc pod uwagę jakość tych skrzypiec, ale żeby ładnie brzmiała. Z góry dziękuję za porady.

michqq
Posty: 41
Rejestracja: ndz 05 mar, 2017

czw 14 gru, 2017

Ja myśle że nikt ci nie powie jaką kupić strunę E żeby sie uzupełniała z pozostałymi, nie wiedząc jakie są te pozostałe.
To że skrzypce zrobił Józef Pach nie mówi niestety nic na temat tego jakie struny były założone w sklepie.
Niektóre sklepy i lutnicy zakładając struny do skrzypiec stosują mądrą praktykę niewyrzucania opakowania/kartki, tylko sprzedając skrzypce skrupulatnie wkładają opakowanie po strunach do kieszonki futerału, właśnie po to żeby klient wiedział jakie struny ma założone. (Ale nie wszystkie tak robią. Zwłaszcza gdy nie ma się co chwalić marką założonych strun...)
Poszukaj więc.
Jeśli tego nie masz, to albo kup "cokolwiek" albo kup jakiś fabryczny komplet.
Że niby jak?