wirher
Posty: 4
Rejestracja: czw 29 lip, 2010

czw 29 lip, 2010

Witam! Jestem totalnym laikiem co do sprawy skrzypiec no i potrzebuję wymienić strunę (a nawet dwie). Niestety kompletne nie wiem w jaki sposób przymocować ją do kołka. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
izahe
Moderator
Posty: 472
Rejestracja: sob 10 kwie, 2010

czw 29 lip, 2010

W kolku jest dziurka do której należy wsadzić strunę (tak jak nitkę w iglę;)) naturalnie kolek musi być wsadzony na miejscu i dopiero później należy zakladać strunę;)
należy nawijać strunę tak by poszczególne fragmenty struny nie nakladaly się na siebie tylko leżaly obok aż do ścianki ślimaka:)
weź moje skrzypce i zagraj tak jak ja...

Awatar użytkownika
Dori
Posty: 146
Rejestracja: sob 10 kwie, 2010

czw 29 lip, 2010

I bardzo ważne jest to, aby wymieniać struny pojedynczo, żeby nie wpłynąć na położenie podstawka.
Rodziców zapraszam na forum: "Dzieciaki ze szkół muzycznych"
http://forum.gazeta.pl/forum/f,45595,Dzieciaki_ze_szkol_muzycznych.html

Awatar użytkownika
maks
Posty: 66
Rejestracja: czw 22 kwie, 2010

czw 29 lip, 2010

---
Ostatnio zmieniony pn 10 sty, 2011 przez maks, łącznie zmieniany 1 raz.
Kim jesteś i dlaczego interesuje Cię moja wiadomość?

wirher
Posty: 4
Rejestracja: czw 29 lip, 2010

sob 31 lip, 2010

Dobra, wszystko się udało. Dzięki Wam bardzo :-D

kozuus
Posty: 8
Rejestracja: pt 24 wrz, 2010

wt 28 wrz, 2010

Mam taki problem caly czas z dziurki z kołka wyskakuję mi struna G. Raz to się stało przystrojeniu , drugi przy graniu, a nawet jak skrzypce leżą w futerale . wiecie co się dzieje ?

Awatar użytkownika
izahe
Moderator
Posty: 472
Rejestracja: sob 10 kwie, 2010

wt 28 wrz, 2010

Może warto wsadzić dluższy kawalek do tego kolka i umiejętnie pokręcić tą strunę tak by zagiąć tą końcówkę struny po przez nawijaną strunę;)
Też mi się to zdarza przy świeżo nalożonych strunach;)
weź moje skrzypce i zagraj tak jak ja...

kozuus
Posty: 8
Rejestracja: pt 24 wrz, 2010

wt 28 wrz, 2010