Anzelma112
Posty: 6
Rejestracja: czw 23 cze, 2011

czw 24 lis, 2011

Gram na skrzypcach od 7 miesięcy. Podczas gry, dźwięk nie wydaje mi się zły, ale gdy słucham mojej gry z nagrania słyszę, że strasznie rzępolę... Myślałam, że to przez to, że moje skrzypce są kiepskie, ale moja nauczycielka wydobywuje z nich ładny dźwięk. Co zrobić żeby poprawić brzmienie? Jakieś ćwiczenia?

To odpowiedniejszy dział dla Twojego pytania. rzępoła
"I nastał czas, że wylał hades!
I nie pomoże nic, gdy zmieszasz ropę z krwią"
~Hunter - T.E.L.I...

Awatar użytkownika
rzepola
Moderator
Posty: 698
Rejestracja: sob 17 kwie, 2010

ndz 27 lis, 2011

Radzę bardziej ufać swoim uszom niż nagraniu, które doskonałe na pewno nie jest. Kwestia dźwięku to przede wszystkim kontrola nad smyczkiem - równoległe prowadzenie w stosunku do podstawka, równomierny nacisk, bez zgrzytów, zrywów, spokój i opanowanie. Z czasem powinna dojść wibracja, ale, to ważne!, jako ukoronowanie całości, upiększenie, a nie sposób na tuszowanie niedociągnięć.
Z ćwiczeń polecam szkołę smyczka Otakara Sevcika. Nuty łatwe do zdobycia w Internecie.
Ćwiczu, ćwiczu.
Chodź, zarzępolę Ci na szczypcach duszy mojej!

Awatar użytkownika
bellgee
Posty: 15
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011

wt 10 kwie, 2012

Ja ufam moim uszom i czuję się tragicznie od kilku już miesięcy- nie mogę słuchać tego, co wyczarowuję..a naprawdę się staram.
Myślę, że wina leży głównie w prawej ręce- w sumie napisałaś już Rzępoło wszystko, co powinnam zrobić- dobrze, że odnalazłam ten wątek. Niemniej muszę się pożalić.
Dźwięk jest nierówny, miejscami chropowaty, słychać zmiany kierunku ruchu smyczka, nie współpracują mi te ręce- lewa z prawą. Niewyrównane brzmienie totalnie, niektóre dźwięki wychodzą, inne nie..
Mam też za lekki smyczek i jestem bardzo zniechęcona..
No nic, dziękuję.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś porady jak popracować nad dźwiękiem- chętnie posłucham i skorzystam!
Co masz zrobić dziś- zrób dziś.

Awatar użytkownika
sledzik
Posty: 242