O, to prawda! Słuchaj dużo muzyki, poczytaj o kompozytorach, o instrumentach. Dużo informacji znajdziesz tutaj :
http://muzykotekaszkolna.pl/ . Bardzo polecam tę stronę. Tutaj masz listę bardzo popularnych utworów, które wypada znać:
http://zsm2.szczecin.pl/aktualne/2013_2 ... _kanon.pdf . Poszukaj ich sobie i zacznij słuchać. Są ułożone w kolejności chronologicznej od średniowiecza po współczesność. Znajdź okres, w którym czujesz się najlepiej. Utwory średniowieczne i renesansowe i współczesne pewnie na początku Cię zrażą, ale nie przekreślaj ich. Jesteśmy teraz przyzwyczajeni do innego rodzaju muzyki i "przestawienie się" wymaga trochę czasu. Na koniec szkoły pierwszego stopnia jest sprawdzian ze znajomości tych utworów (leci fragment, a Ty masz rozpoznać tytuł, kompozytora i epokę). Wiele osób uczy się po prostu na pamięć tych tytułów i często metodą prób i błędów wpisuje poprawne nazwy (czyli np. słyszy kwartet smyczkowy, a na liście był tylko jeden kwartet, więc to będzie to), bez rzeczywistego poznania utworów. Wystrzegaj się tego, bo to niegodne muzyka.
Ćwiczu, ćwiczu.
Chodź, zarzępolę Ci na szczypcach duszy mojej!