Szy22
Posty: 6
Rejestracja: ndz 19 sty, 2014

ndz 19 sty, 2014

Witam:) Jestem samoukiem (posiadam wstępną wiedze odnośnie początkowych zasad gry przekazaną przez nauczyciela lecz ze względu na trudny dostęp do korepetycji postanowiłem uczyć się samodzielnie) Od pewnego czasu przymierzam się do nauki wibracji:) Naukę staram się kontrolować oglądając różnego rodzaju filmiki bądź czytając wypowiedzi udzielanych na forach. O nauce wibracji jest sporo w internecie począwszy od techniki łokciowej, nadgarstkowej po palcową. Jest też wiele sposobów jak się przymierzać do nauki lecz nie natknąłem się o informacje dotyczącą trzymania samej szyjki podczas wibracji. Na filmikach mistrzowie wibracji robią to z taką gracją że nie potrafię określić jasno czy szyjka jest podtrzymywana w trzech punktach, w dwóch czy tylko po przez docisk palcem struny. W prawidłowym chwycie szyjka podtrzymywana jest w dwóch punktach. Między kciukiem a "przegubem" palca wskazującego stąd moje pytanie czy podczas wibracji także przytrzymujemy ją w ten sposób?? czy podtrzymuje ją tylko lekko kciuk a "przegub" odchylamy by swobodnie manewrować nadgarstkiem?? Bo wydaje mi się że gdy przytrzymuję ją w dwóch punktach i do tego dołożę jeszcze palec na strunę (pierwszy palec) to uścisk jest z byt sztywny by wykonywać jakąkolwiek wibracje nie poruszając przy tym skrzypcami:// Będę wdzięczy za jakąkolwiek pomoc i namiar na prawidłową naukę gdyż nie chcę utrwalać błędnych nawyków. Pozdrawiam wszystkich uczniów i życzę wytrwałości!

Szy22
Posty: 6
Rejestracja: ndz 19 sty, 2014

pn 20 sty, 2014

po dłuższym przeszukaniu forum znalazłem trochę info odnośnie trzymania szyjki i z wypowiedzi niektórych wnioskuje że nie powinno się ściskac szyjki miedzy kciukiem a palcem wskazującym. Teraz prosiłbym o konkretną podpowiedź odnośnie tego czy lepiej uczyc się grac z podporą samego kciuka (palec wskazujący nie dotyka szyjki) czy tylko stosowac to podczas samej wibracji??

Awatar użytkownika
rzepola
Moderator
Posty: 698